תרגם את האתר 
 
 
 
 







   טקס האריה השואג 2013 




 



תחרות האריה השואג
 
 




           iPhone Supported
דף הבית >> מאמרים >> איך לרתום את טוויטר ליחסי ציבור
 
(פורסם ע"י IPRA לקראת IPRA 2010 – הקונגרס העולמי ה- 19 ליחסי ציבור שיתקיים בפרו, 1-3 ביוני 2010)

כאשר אתר המיקרו-בלוגים טוויטר (Twitter) הופיע לראשונה, רק מעט אנשים ידעו מה לעשות איתו. זה היה שילוב של אתר בלוגים ורשת חברתית, ואנשים גילו במהרה איך למנף את השירות הלוהט החדש. למרבית מזלם של מקצועני PR, טוויטר הוכח כאמצעי מצוין עבור יחסי ציבור וקשרי מדיה. לפניכם מספר דרכים בהן מקצועני יח"צ משתמשים בטוויטר:

קידום חברות או מוצרים
הציוץ (Tweet) באורך 140 תווים הנו לב המהות של טוויטר. אנשים מצייצים על כל דבר, החל ממה הם אכלו לארוחת בוקר, דרך בדיחות,  ועד הצגת בעיות שיש להם עם חברה בה הם עובדים או איתה יש להם קשר.

מקצועני יח"צ מתוחכמים יכולים להשתמש בציוץ של 140 תווים לבנייה באזז סביב חברות, מוצרים, שירותים או אנשים. אפשרויות לציוצים כוללות רמזים על מוצרים חדשים, הצעת מבצעים מיוחדים לעוקבי טוויטר, הצגת פריט חדש בתפריט וזכייה בארוחה חופשית, או הצעת פרס למי שישלח את הציוץ היצירתי ביותר על מה שהוא אוהב במוצר שלך.

מענה לשאלות
בעוד ציוץ על מוצריך יכול להחשב כפעולת שיווק, הרי מענה על שאלות הוא התחום בו מקצועני יח"צ יכולים להבריק. כדאי להשתמש באתר http://search.twitter.com ליצירת  חיפושים שונים הקשורים בחברה שלך, שמות מוצרים, שירותים תחום, או מתחרים כמילות מפתח. כאשר מישהו ישאל שאלה אודות החברה או התחום שלך, קפוץ וענה עליה. תיתפס כמי שעוזר, ואולי תזכה בעוקב חדש וכך תמקד את מסר היח"צ שלך בקהל המתאים.

לגבור על עיתונות רעה
כאשר מתפרסמת ידיעה רעה, היא יכולה להפוך לוויראלית ולהתפשט תוך שניות ברשת הודות למדיה חברתית כמו טוויטר ופייסבוק. למרבית המזל, טוויטר יכול להשיב על אש עם אש, לכוון את העוקבים אחריך (מספרם נוטה לעלות בעת משבר) לתגובתך למצב, ובמהרה למענה שלך לשאלות, והפגת שמועות.

ניטור מוניטין
החיפוש בטוויטר יכול גם לשמש לניטור ואיתור מה אנשים אומרים עליך. אם מישהו מתפעל בקביעות ממוצר שלך, יתכן שכדאי להציע לו מוצר חינם או הנחה מיוחדת. מצד שני, אם אתה מבחין כי בטוויטר מטילים דופי בחברה שלך, ניתן לשלוט במצב ולהתוות תוכנית פעולה כדי לחסל רעה זאת בעודה באיבה.

פגישות עם עיתונאים ובלוגרים

עיתונאים ובלוגרים שוחים במדיה חברתית כמו ברווזים במים. לעתים קרובות הם מחפשים במדיה חברתית מקורות, או מצייצים על סוג הסיפורים שהם עובדים עליהם. זה יכול להיות מכרה זהב עבור מקצועני יח"צ. בנוסף, לפי ה- Jouranlist Speak Out ב- PR newsletter, עיתונאי ובלוגרים רבים מעדיפים שייפנו אליהם דרך טוויטר, מפני שזה מכריח אנשי PR לדבר לעניין ב- 140 תווים או פחות.

הדבר המעניין ביותר ביחס לטוויטר, הוא שאנשים מפתחים מדי יום דרכים חדשות לשימוש בכלי זה.

מקצועני יח"צ צריכים לעקוב אחרי הרבה אנשים, כולל מובילי תעשייה מתחרים, צייצנים בעלי השפעה והציבור הכללי, וללמוד מהם כאשר מדובר ברתימת טכנולוגיה חדשה זאת למאמצי היח"צ שלהם.
 


מאמרים וטיפים ביחסי ציבור

טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר", לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר.
 

לחצו לכל המאמרים וטיפים בנושא יחסי ציבור
 

         
                
יחסי ציבור
יחסי ציבור דרושים
יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור ודוברות
יחסי ציבור אמנים
יחסי ציבור מוזיקה

יחסי ציבור לעסקים קטנים
יחסי ציבור לעורכי דין
יחסי ציבור אופנה
יחסי ציבור לימודים

 
משרד יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור רני רהב
משרד יחסי ציבור בחיפה
משרד יחסי ציבור באר שבע
משרד יחסי ציבור ירושלים
משרד יחסי ציבור דרושים
משרד יחסי ציבור אופנה

משרד יחסי ציבור תל אביב

 
משרדי יחסי ציבור
משרדי יחסי ציבור דרושים
משרדי יחסי ציבור בירושלים
משרדי יחסי ציבור מובילים
משרדי יחסי ציבור בחיפה

לאכול בריא זה קל
משרדי יחסי ציבור בדרום
משרדי יחסי ציבור בתל אביב

 
יח"צ
יחצנית
יח"צ אופנה
יח"צ דרושים
יח"צ אמנים

דובר
דוברות
דוברות ויחסי ציבור
ייעוץ תקשורתי

 
 
 
מפת האתר        
בניית אתר נטו מדיה