תרגם את האתר 
 
 
 
 







   טקס האריה השואג 2013 




 



תחרות האריה השואג
 
 




           iPhone Supported
דף הבית >> ניוזלטר >> ניוזלטר מאי 2013 >> מדע על הבר
 
מכון ויצמן למדע מציג: מדע על הבר
מאת: יבשם עזגד, דובר מכון וויצמן


"מדע על הבר" הוא מבצע שיזמה, פיתחה וביצעה מערכת יחסי הציבור של מכון ויצמן למדע, בראשותי, במטרה לפרוץ את תדמית "מגדל השן", ולהביא את המדע והמדענים אל המקומות הפחות צפויים – הברים האפלוליים, רוויי אדי האלכוהול של תל-אביב. בדרך היה צורך להתגבר על התנגדויות של בעלי הברים ("מי צריך את זה? אתם, עם החנונים שלכם, רק תבריחו את הקהל שלנו ואנחנו נפסיד כסף"), ועל העומס הרב המוטל על המדענים ("זה רעיון יפה, אבל אני חייב להגיש בקשה לגרנט גדול").

על גאווה ודעה קדומה
על-אף העובדה שהמדע הוא המיזם האנושי האולטימטיבי, ושתוצאותיו והישגיו מקיפים אותנו ומעצבים את חיינו, רוב בני-האדם אינם יודעים כמעט דבר על הדרמות שמתחוללות במעבדות המחקר. המדענים נתפסים כאנשים מרוחקים, מתנשאים, העוסקים בעניינים איזוטריים. האקדמיה, ככלל, נתפסת כמי שקבעה את מושבה ב"מגדל שן", הרחק מחיי היום-יום של בני-האדם הרגילים. העובדות הן, כמובן, אחרות: מכון ויצמן למדע משקיע מאמצים ומשאבים רבים, במשך עשרות שנים, בהבאת המדע לציבור.

אז איפה הבעיה?
ניתוח מדוקדק הראה שרוב מוחלט של פעולות המכון בתחום המדע הפופולרי והחינוך המדעי נעשו בגבולות המכון, או בבתי-ספר. הקהל הרחב הוזמן לבקר במכון ולהשתתף בפעילויות שונות, שחלקן זכו להצלחות נאות, דוגמת פסטיבלי מדע, תחרויות המצאות, ועוד. אבל מי שנענו להזמנות היו ה"משוכנעים": חובבי מדע, מתעניינים והורים לילדים שביקשו לפתח את העניין של ילדיהם במדע. הקהל, ברובו המכריע, נותר אדיש לפעילויות אלה, ובמקרים מסוימים אפילו לא היה מודע לקיומן. מכאן נגזרה ההחלטה:
אם אנחנו רוצים להגיע לקהל רגיל, עלינו לצאת אליו, למקומות שבהם מתנהלים החיים הרגילים.
לאחר בחינת אפשרויות שונות, הוחלט לבחור באפשרות הפחות צפויה, והקשה יותר לביצוע: להביא שיחות על מדע אל הפאבים, הברים ובתי-הקפה.
הבליינים ויושבי בתי-הקפה הוגדרו כקהל המטרה. אנשים עובדים, אינטליגנטיים, שבאים לשתות כוס בירה, או לאכול משהו בסוף יום עבודה, להיפגש עם חברים, "להרגיש את החיים". אנשים שאין להם רצון וזמן לבוא להרצאות מדעיות, או לבקר במוזיאוני מדע, אבל בהחלט עשויים להבין במה מדובר אם רק יסבירו להם את זה בשפה ידידותית, שווה לכל נפש, בהקשר ובזמן הנוחים להם.

הולכים על "הדבר האמיתי - תל-אביב
אחרי "ניסוי כלים" מוצלח ברחובות, נקבעה המטרה הבאה: הדבר האמיתי – תל-אביב. ובתל-אביב, כמו בתל-אביב, הכל צריך להיות יותר מדויק, יותר אטרקטיבי, יותר גדול.  ראשית, נקבעה מאסה קריטית: כדי להשיג אימפקט על העיר הגדולה, יש צורך בלא פחות  מ-40 ברים במקביל, יש להציב בחזית מדענים בכירים, ויש להניע מאמץ תקשורתי מדויק וממוקד. התוצאות: הברים ניו מלאים. מאות אנשים התגודדו ברחובות ולא השיגו מקום בברים שהשתתפו במבצע. יותר מ-10,000 חברים הצטרפו לדף הפייסבוק של הפרויקט, יותר מ-75,000 כניסות נרשמו באתר האינטרנט של המכון, מתוכן 14,000 ביום האירוע. שלוש תגובות מדף הפייסבוק של האירוע, עשויות אולי להמחיש את האווירה:
דנה הוכברג     נשמע מגניב.
לאה מטלר       אני רואה את החברות שלי מתעלפות מזה.
רם בוטניקוב     רעיון ענק ומדליק בטירוף.
 
האבולוציה נמשכת
שנה לאחר מכן השתלטו המדענים על 55 ברים, ובנוסף התקיימה תערוכה של דימויים מדעיים ("עולמות מקבילים") בגלריה בשדרות רוטשילד. השנה כבר הגענו ל-61 ברים, ושילבנו מרכיב תרבותי נוסף: משוררים שהצטרפו אל המדענים וקראו משיריהם שמתכתבים עם המחקרים המדעיים. התוצאה: אלפי אנשים ברחובות. פקקי תנועה ברוטשילד. פוליטיקאים שמנצלים הזדמנויות. בקשות לפרוטקציה כדי לקבל מקום עמידה בברים. והעיר תל-אביב צהלה ושמחה בחג המדע, שפעם נתפס כאפור ומרוחק, ולפתע הפך לדבר הכי מגניב בעיר.

לקישוריות נא כנסו:
                                    http://www.youtube.com/watch?v=M723PEO6IpM
 
 

 
 


מאמרים וטיפים ביחסי ציבור

טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר", לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר.
 

לחצו לכל המאמרים וטיפים בנושא יחסי ציבור
 

         
                
יחסי ציבור
יחסי ציבור דרושים
יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור ודוברות
יחסי ציבור אמנים
יחסי ציבור מוזיקה

יחסי ציבור לעסקים קטנים
יחסי ציבור לעורכי דין
יחסי ציבור אופנה
יחסי ציבור לימודים

 
משרד יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור רני רהב
משרד יחסי ציבור בחיפה
משרד יחסי ציבור באר שבע
משרד יחסי ציבור ירושלים
משרד יחסי ציבור דרושים
משרד יחסי ציבור אופנה

משרד יחסי ציבור תל אביב

 
משרדי יחסי ציבור
משרדי יחסי ציבור דרושים
משרדי יחסי ציבור בירושלים
משרדי יחסי ציבור מובילים
משרדי יחסי ציבור בחיפה
משרדי יחסי ציבור בדרום
משרדי יחסי ציבור בתל אביב

 
יח"צ
יחצנית
יח"צ אופנה
יח"צ דרושים
יח"צ אמנים

דובר
דוברות
דוברות ויחסי ציבור
ייעוץ תקשורתי

 
 
 
מפת האתר        
בניית אתר נטו מדיה