תרגם את האתר 
 
 
 
 







   טקס האריה השואג 2013 




 



תחרות האריה השואג
 
 




           iPhone Supported
דף הבית >> חדשות האיגוד >> ייעוץ תקשורת? למה וכמה
 

ייעוץ תקשורת? למה וכמה

משה דיין – נשיא איגוד יועצי תקשורת ויחסי ציבור בישראל

 

הסערה בכלי התקשורת וברשתות החברתיות בעקבות חשיפת פרטים על הסכומים ששולמו למשרדה של רותי שטרית, בעבור שירותי ייעוץ תקשורת ויחסי ציבור – סחפו עמהם גל עצום של תגובות - מרביתן  מעידות על אי הכרת הנושא ולעיתים, אף חוסר הבנה. חשוב להבהיר ולקבוע כי יחסי ציבור אינן מותרות. השקעה בתדמית כמוה כהשקעה בתשתיות, בציוד, באיסוף ידע, במחקר, בשיווק – כמו גם בתשלום הוגן ונכבד למנכ"ל וביועצים מקצועיים, שיש ביכולתם לקדם את החברה ומטרותיה. 


אין בכוונתי להתייחס לגובה הסכומים ששולמו על ידי מגה לפרסום ויחסי ציבור -  ומה קיבלה מגה תמורתם. תגובה זו מתייחסת לאופן בו מוצגת בתקשורת ההוצאה הכספית לשירותי ייעוץ תקשורת ויחסי ציבור. אין זו הפעם הראשונה בה מוצגים בכלי התקשורת תמיהות באשר לגובה הסכומים שמקבל יועץ תקשורת זה או אחר ומייחסים לכך כאל בזבוז כספי ארגון, חברה עסקית או מוסד  ציבורי. מאידך יש לציין כי בעידן הנוכחי, יותר ויותר מנהלים מוצאים לנכון להשקיע בתדמית ובפרסום לקידום מטרות הארגון ובהכנסותיו (ברווחים).

כל מי שלמד מינהל עסקים יודע כי השקעה בתדמית, הכוללת תשלום לייעוץ תקשורת, חיונית בתמהיל השיווקי. ההשקעה ביחסי ציבור חשובה גם להישרדות וגם לקידום והצלחה – תדמיתית וכספית. יחסי ציבור נבונים הם חלק בלתי נפרד מהשירות ללקוחות, בהיותם חלק חשוב בהעברת מידע אפקטיבית ללקוח שבסופו של דבר מאפשרת לו צרכנות מושכלת.

לצד עצם ההוצאה עולה מפעם לפעם שאלת  גובה התשלום ליועץ תקשורת זה או אחר. דוגמא לכך ניתן לראות בשכר המשולם ל"טלאנטים" בכלי התקשורת, הגבוה עשרות מונים משכר עבודה רגיל. כנ"ל לתשלום הניתן לשחקני צמרת בכדורסל ובכדורגל שלדעת  ראשי הקבוצה יש בכך להביא להישגים ספורטיביים וגם לרווחים. אסתפק בדוגמאות אלה על אף שניתן להוסיף ולהביא דוגמאות נוספות, בתחומים תחרותיים רבים. גם הזירה של מגה ועובדיה היא זירה תחרותית המחייבת השקעה בתדמית. השקעה בייעוץ תקשורת שיובילו לתדמית חיובית תורמת רבות להצלחה בתחרות יומיומית על כניסתם של הצרכנים לרשת זו או אחרת. 

מדידה והערכה של פעילות יחסי ציבור הינה תהליך מורכב הנשען על פי מספר מדדים: שירות,תפוקה תוצאות והשלכות. מדידת כמויות פרסומים בתקשורת לצד תוכן, חיובי א ו שלילי, סקרי שביעות רצון  ומחקרי דעה ועמדות - בציבור בכלל ובכלי התקשורת בפרט. דבר אחד ברור, ההשקעה בתדמית חשובה וחיונית כהשקעה בטיב המוצר או השירות. המוצר או השירות הטוב מהווים תשתית לתדמית חיובית אך אינם מהווים תחליף להם, כשם שהתדמית לבדה אינה מהווה תחליף למוצר מוצלח או שירות חיובי.
 

 


מאמרים וטיפים ביחסי ציבור

טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר", לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר.
 

לחצו לכל המאמרים וטיפים בנושא יחסי ציבור
 

         
                
יחסי ציבור
יחסי ציבור דרושים
יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור ודוברות
יחסי ציבור אמנים
יחסי ציבור מוזיקה

יחסי ציבור לעסקים קטנים
יחסי ציבור לעורכי דין
יחסי ציבור אופנה
יחסי ציבור לימודים

 
משרד יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור רני רהב
משרד יחסי ציבור בחיפה
משרד יחסי ציבור באר שבע
משרד יחסי ציבור ירושלים
משרד יחסי ציבור דרושים
משרד יחסי ציבור אופנה

משרד יחסי ציבור תל אביב

 
משרדי יחסי ציבור
משרדי יחסי ציבור דרושים
משרדי יחסי ציבור בירושלים
משרדי יחסי ציבור מובילים
משרדי יחסי ציבור בחיפה
משרדי יחסי ציבור בדרום
משרדי יחסי ציבור בתל אביב

 
יח"צ
יחצנית
יח"צ אופנה
יח"צ דרושים
יח"צ אמנים

דובר
דוברות
דוברות ויחסי ציבור
ייעוץ תקשורתי

 
 
 
מפת האתר        
בניית אתר נטו מדיה