תרגם את האתר 
 
 
 
 







   טקס האריה השואג 2013 




 



תחרות האריה השואג
 
 




           iPhone Supported
דף הבית >> מאמרים >> טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר
 
משה דיין – נשיא איגוד יועצי תקשורת ויחסי ציבור בישראל

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר",  לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר. הטיפול במשבר נתון לאחריותם של כל ראשי הארגון! ההגדרה המקובלת היא שהדובר הוא החוליה המקשרת בין החברה לכלי התקשורת,  להעברת מידע ומסרים - ביעילות ובאמינות - בהתאם למדיניות החברה ומטרותיה.

דובר, בתפקידו המוגדר אינו משתתף קבוע בישיבות הנהלה, אינו שותף לקבלת החלטות  - מתפקד כמי שמקבל הנחיות לתגובה בהתאם למדיניות החברה. אבל – מי שמשפיע על המדיניות התקשורתית הוא מנהל יחידת ההסברה, יועץ התקשורת כל כינוי אחר שמעבר לתפקידו של הדובר.

במשרדי ממשלה וגורמים חברתיים ועסקיים, מכנים "דובר" את מי שעומד בראש מערך ההסברה, יחסי ציבור, וניהול תקשורת.  בארגונים גדולים מערך התקשורת נעזר ונתמך לרוב גם ביועץ תקשורת חיצוני. מי שאינו שכיר של הארגון אלא מי שצבר ידע וניסיון תחומי פעילות רחבים הרבה יותר מתפקידו המוגדר של הדובר.

לדובר החברה יש יתרון גדול בכך שחלק ניכר מפניות הציבור ושאלות של עיתונאים מופנה אליו. מידע זה יקר מפז למנהלי הארגון, בכל הדרגים – ככלי הנותן בידיהם מידע מקדים על טענות הציבור וליקויים.  ברגע שמדובר בשורה (תופעה) של טרוניות באותו נושא, נדלקת נורה אדומה המאפשר למנהל היעיל לנטרל התהוות התופעה למשבר.

לא בכדי שמו של האיגוד הוא "איגוד יועצי תקשורת ויחסי ציבור". שמו של האיגוד הותאם  להתפתחות הענקית  בתחום הבנתם של מנהלים בחשיבות הזירה התקשורתית, לשמירת קיומו של הארגון ולתהליך  התפתחותו. הזירה התקשורתית היא היא תחום המחייה של יועץ התקשורת.

בתחום ניהול משברים קיימת תפיסה הגיונית כי יותר קל למנוע משבר מאשר לטפל בו לאחר התהוותו. בחברות רבות קיים "תיק מגירה לטיפול במשבר".  תיק זה סוקר את מכלל פעילות הארגון או החברה; בתחום העסקי, חברתי, ציבורי וקהילתי. התיק מכיל סימולציות של משברים העלולים לפרוץ. החל מפגם בשירות/במוצר ועד לתאונות עבודה ועבירות צווארון לבן, הטרדה מינית ועוד.

יש מספר כללי יסוד, שכל סטודנט שלי ב-25 שנות הוראת יחסי ציבור יודע. המרכיבים העיקריים במניעת משברים וטיפול  הם : שקיפות ואמינות". אמינות נבנית בתהליך התנהלותי ותפקודי לאורך זמן. השקיפות היא חלק מיצירת אמינות. וכאשר ידוע לדובר או ליועץ התקשורת כי אירע משהו שלילי העלול לפגוע בתדמית הארגון – כאו נכנסת לתמונה האמירה השגורה בפי Don't hide bad NEWS – it gets WORSE  . דע את כוחה של הגרסה הראשונה והיה הראשון להציג אותה. לא ניתן לטאטא מתחת לשטיח מידע. כלל זה היה נכון גם לפני "פרוץ" הטוויטר, הווטס-אפ והאינטרנט.


 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...


מאמרים וטיפים ביחסי ציבור

טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר", לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר.
 

לחצו לכל המאמרים וטיפים בנושא יחסי ציבור
 

         
                
יחסי ציבור
יחסי ציבור דרושים
יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור ודוברות
יחסי ציבור אמנים
יחסי ציבור מוזיקה

יחסי ציבור לעסקים קטנים
יחסי ציבור לעורכי דין
יחסי ציבור אופנה
יחסי ציבור לימודים

 
משרד יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור רני רהב
משרד יחסי ציבור בחיפה
משרד יחסי ציבור באר שבע
משרד יחסי ציבור ירושלים
משרד יחסי ציבור דרושים
משרד יחסי ציבור אופנה

משרד יחסי ציבור תל אביב

 
משרדי יחסי ציבור
משרדי יחסי ציבור דרושים
משרדי יחסי ציבור בירושלים
משרדי יחסי ציבור מובילים
משרדי יחסי ציבור בחיפה

לאכול בריא זה קל
משרדי יחסי ציבור בדרום
משרדי יחסי ציבור בתל אביב

 
יח"צ
יחצנית
יח"צ אופנה
יח"צ דרושים
יח"צ אמנים

דובר
דוברות
דוברות ויחסי ציבור
ייעוץ תקשורתי

 
 
 
מפת האתר        
בניית אתר נטו מדיה