תרגם את האתר 
 
 
 
 







   טקס האריה השואג 2013 




 



תחרות האריה השואג
 
 




           iPhone Supported
דף הבית >> מאמרים >> היועץ האסטרטגי כשחקן משמעותי במגרש הדמוקרטי
 
היועץ האסטרטגי כשחקן משמעותי במגרש הדמוקרטי
פופי אריאלי

פופי אריאלי היא יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל ובעלים של שטרן-אריאלי תקשורת. משרדה אינו עוסק בייעוץ פוליטי.   

מערכת הבחירות שהסתיימה זה עתה בארצות הברית, סיפקה שלל סיפורים, תמונות וסצינות מרתקות כמיטב המסורת של הדמוקרטיה האמריקאית.  סצינה אחת שבודאי לא תישכח במהרה שייכת ליועץ האסטרטגי קארל רוב ((Rove, האיש שלאחר נצחון בוש ב-2004 הודבקו לו  כינויים מחמיאים  כמו "המוח" ו-"האדריכל".  עם סיום ההצבעה בבחירות שנערכו החודש בארה"ב, כאשר בתחנות הטלויזיה השונות החלו מרתוני הפרשנויות, ששיאם בהצגת תוצאות המדגמים, הופיע רוב ברשת Fox  כחלק מצוות הפרשנים של ליל הבחירות.  כמה דקות לאחר השעה 11 בלילה הסוקרים  של  כל רשתות הטלויזיה ,כולל אלו של רשת Fox , הכריזו על נצחונו של ברק אובמה באוהיו  ולמעשה,  על היותו המנצח הגדול של הבחירות. את מה שקרה אח"כ באולפן ניתן להגדיר כאחת הסצינות הההזויות בהסטוריה של מערכות הבחירות בארה"ב: רוב התעקש שאנשי הסקרים טועים, סירב לקבל את הניתוח הסטטיסטי וגרם לאחת המגישות לקום באמצע השידור וללכת לחדר הסוקרים בכדי לבדוק האם והיכן הם טעו. עד כדי כך הוא היה בטוח בצדקתו. 

בשנת 2008, כזכור, התמודד הנשיא אובמה מול המועמד הרפובליקאי ג'ון מקיין. את תשומת הלב באותה מערכת בחירות משכה הבחירה התמוהה בשרה פיילין, מושלת אלסקה, כמועמדת לתפקיד סגנית נשיא ארצות הברית. בתחילת השנה שודרה ברשת HBO  המיני –סדרה המרתקת "חוקי המשחק" (Game Change)  המגוללת את סיפורה של פיילין ומבוססת (בחלקה) על תחקיר מעמיק מאחורי הקלעים של קמפיין הבחירות.  אחת מהסצינות המרכזיות בסדרה שופכת אור על תהליך בחירתה של פיילין לתפקיד  ומציגה בצורה מעוררת השתאות, כיצד אחד מהיועצים האסטרטגיים של מקיין, מתיישב מול המחשב ופשוט מחפש בגוגל נשים רפובלקאיות שיכולות להתאים למשרה. בהמשך מתארת הסדרה כיצד היועצים האסטרטגיים מתמודדים עם ההחלטה שלהם כאשר העבודה עם פיילין הופכת להיות קשה יותר ויותר לאורך הקמפיין.

הנביא או השד ?

שני הסיפורים האלו מדגימים מצוין כיצד יועץ אסטרטגי, בד"כ אישיות בכירה, המגיעה מעולמות התקשורת או הפרסום,  עובר באמצעות המדיה,  תהליך של מיתיזציה /גלוריפיקציה /דמוניזציה וממוצב  כ- "מושך בחוטים", "ספינולוג", "יועץ סתרים", " נביא" ועוד סופרלטיבים שונים, שמטרתם לאפשר לתקשורת לייצר גיבורים ולתווך לקוראים או לצופים את הסיפור הפוליטי ואת מערכת הבחירות בדרך מעניינת הרבה יותר.

הכוחות המיוחסים ליועצים האסטרטגיים ולמנהלי הקמפיין הם לרוב פיקציה תקשורתית, המזינה את עצמה ומסיטה את את אור הזרקורים מתפקידו האמיתי של היועץ האסטרטגי כשחקן מקצועי משמעותי במגרש הדמוקרטי.

דווקא בימים בהם כוכבי ריאליטי הופכים לאושיות תרבות ועיתונאים מסבים את מקצועם לפוליטיקאים, קיימת חשיבות רבה מאד לתכנון אסטרטגי תקשורתי ולייעוץ תקשורתי אמיתי ורציני.  עולם התקשורת העכשווי, על שלל אתגריו,  מאפשר לכל אחד ( כמעט) להפוך ל"מותג" . כך, הופכים שמות מוכרים יותר ומוכרים פחות למותגים השגורים בפי כל .  מיקי רוזנטל, משה סמיה, ד"ר שלמה מעוז, חיים אמסלם הופכים להיות שמות מוכרים ושגורים כמו קוקה קולה, נייק ועזריאלי.

ריבוי אמצעי התקשורת והתמורה הדיגיטלית שחלה בשנים האחרונות מאפשרת כיום לבנות מותג אישי במהירות יחסית, זאת תוך שימוש בכלים מתאימים ובסיועם של אנשי מקצוע. חשיבות רבה, היא באיוש משרת האסטרטג התקשורתי, באיש מקצוע  שידע לעשות שימוש בתחום יחסי הציבור ובאמצעותו לחשוף את המועמד לקהלים המתאימים, במינונים הנכונים ובאמצעות הנגשה נכונה להגיע לליבו של קהל הבוחרים.

לא נביא ולא שד – פשוט אנשי מקצוע מעולים !

הבחירות, הן לא רק שעתן של המפרסמים. תקופה זו הינה גם שעתן היפה של משרדי הייעוץ האסטרטגי -תקשורתי ויחסי הציבור. למרות הצורך התקשורתי והציבורי ליצוק ליועצים האסטרטגיים תכונות של גיבורי על, חשוב לזכור כי המשימה הבסיסית והמרכזית של יועץ אסטרטגי היא לקחת את המצע האידיאולוגי של הלקוח שלו, לזקק אותו, להפוך אותו לבהיר ומובן ולאפשר ל"לקוח" של הלקוח שלו – הציבור-  לקבל את ההחלטה במי לבחור על סמך הנתונים שהוצגו לו. היכולת להתמודד עם סוגיות "מתגלגלות" ברמה יומית, ליזום ולהעלות סוגיות אל סדר היום הציבורי, לגבש יוזמות ושיתופי פעולה, לתכנן חשיפה במגוון של ערוצים, לנסח עובדות באופן בהיר ויצירתי  -  הם כלי העבודה המקצועיים והאפקטיביים של איש המקצוע.

אני מאמינה שהיועצים האסטרטגיים ויועצי התקשורת, מנהלי הקמפיין, הדוברים ואנשי יחסי הציבור של מערכת הבחירות הבאה עלינו לטובה בישראל, יודעים  היטב את עובדת היותם שחקן משמעותי בחיזוק הדמוקרטיה בישראל ואת היותם שחקן מרכזי בהתלבטות של הבוחר הישראלי בבבואו לקלפי. אני גם מאמינה  שהיועצים האסטרטגיים בישראל מונעים מתוך אידיאולגיה אמיתית ותשוקה לשנות ולהשפיע.  במציאות של ריבוי מפלגות וריבוי מועמדים, כאשר הסקאלה הפוליטית רחבה מתמיד, מדינת ישראל בהחלט נהנית  משורה של יועצי תקשורת ואסטרטגיה מומחים בתחומם . די לנו מהגדרות של "יועצי סתרים" ו"ספינולוגים" שהתקשורת והציבור כל כך אוהבים להמליך.  אפשר פשוט להודות שיש לנו בישראל , אנשי מקצוע מן השורה הראשונה- טובים ואידיאליסטים המסוגלים לחדד את ההבדלים בין המפלגות השונות ולתווך את המצע שלהם לציבור בצורה ברורה, נקיה ואינטליגנטית המאפשרת מערכת בחירות שהיא גם חגיגה אמיתית לדמוקרטיה.    







 
 


מאמרים וטיפים ביחסי ציבור

טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר", לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר.
 

לחצו לכל המאמרים וטיפים בנושא יחסי ציבור
 

         
                
יחסי ציבור
יחסי ציבור דרושים
יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור ודוברות
יחסי ציבור אמנים
יחסי ציבור מוזיקה

יחסי ציבור לעסקים קטנים
יחסי ציבור לעורכי דין
יחסי ציבור אופנה
יחסי ציבור לימודים

 
משרד יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור רני רהב
משרד יחסי ציבור בחיפה
משרד יחסי ציבור באר שבע
משרד יחסי ציבור ירושלים
משרד יחסי ציבור דרושים
משרד יחסי ציבור אופנה

משרד יחסי ציבור תל אביב

 
משרדי יחסי ציבור
משרדי יחסי ציבור דרושים
משרדי יחסי ציבור בירושלים
משרדי יחסי ציבור מובילים
משרדי יחסי ציבור בחיפה

לאכול בריא זה קל
משרדי יחסי ציבור בדרום
משרדי יחסי ציבור בתל אביב

 
יח"צ
יחצנית
יח"צ אופנה
יח"צ דרושים
יח"צ אמנים

דובר
דוברות
דוברות ויחסי ציבור
ייעוץ תקשורתי

 
 
 
מפת האתר        
בניית אתר נטו מדיה