תרגם את האתר 
 
 
 
 







   טקס האריה השואג 2013 




 



תחרות האריה השואג
 
 




           iPhone Supported
דף הבית >> חדשות האיגוד >> "אז מה היה לנו???..."
 
בכנס השנתי של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל

איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, קיים את הכנס המקצועי השנתי במלון "ישרוטל המלך שלמה" באילת.

איציק כגן, יו"ר האיגוד ליועצי תקשורת ויחסי ציבור בישראל, פתח את הכנס באומרו : "בתוכנית של הכנס המקצועי השנתי של האיגוד, נקיים דיון בנושאים החשובים ביותר אשר עומדים על סדר היום של העוסקים בתחום התקשורת בישראל. התוכנית מרתקת, מגוונת, אטרקטיבית ומהנה. בימים אילו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך המשותף לאיגוד עם ניצן חן מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית וגופים נוספים בענף להגן את התחום בקוד אתי אשר על פיו יפעלו כל העוסקים בענף, יועצי תקשורת, דוברים אנשי יחסי ציבור ועיתונאים."
 
ראש העיר אילת  מר מאיר יצחק הלוי, אשר דאג למלא את העיר בשילוט חוצות ברך את באי הכנס לעיר אילת. ראש העיר דאג באופן אישי ללוות את הכנס ואף אירגן למחרת אוטובוס שלקח את המשתתפים לסיור מודרך בעיר – כאשר המדריך המלווה והמסביר - הוא בעצמו... בחוות הגמלים בעת החנייה הופתע מאיר יצחק הלוי על ידי יו"ר האיגוד איציק כגן אשר מסר לידיו ברוב חגיגיות מגן הוקרה מטעם האיגוד כתודה על קבלת הפנים והאירוח הלבבי של הכנס ואנשי האיגוד באילת.
 
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק בוז'י הרצוג אמר:" יועץ התקשורת הפך להיות חלק אינטגרלי בתהליך קבלת ההחלטות בפוליטיקה כמו גם בכל ארגון גדול שמכבד את עצמו." מה שמחייב לדבריו קיום של אתיקה מקצועית קיצונית, אחת הסיבות לדבריו: "יועץ התקשורת לא מוחתם כיום על סודיות למרות שהוא שותף סוד מלא בתהליך, בנוסף, האחריות הגבוהה שמגיעה עם התפקיד מחייבת לדבריו רמת סף כניסה גבוהה למקצוע, מה שלא קיים כיום."
 
"שתים וחצי השערות שנותרו על ראשי נעמדות כאשר אני שומע ומגלה מה כתבים יודעים היום"...
"במציאות הישראלית מוכרחים צנזורה- המבחן האמתי הוא בבלנס בין הצורך הצבאי ובין החשיבות של חופש המידע".


הדברים נאמרו ע"י סא"ל רון קרניאלי סגן הצנזורית הצבאית הראשית – בפאנל בנושא "אף מילה" צנזורה ומקומה בעולם התקשורת של היום

בפאנל השתתפו גם אמיר בר שלום כתב צבאי של הערוץ הראשון, ורון כתרי, תא"ל במי"ל ודובר צהל לשעבר, הנחתה את הפאנל טל אלכסנדרוביץ בעלים ומנכ"ל משותף (משרד יח"צ "בן חורין - אלכסנדרוביץ) . 

קרניאל סיפר בעניין זה אנקדוטה שבאחד המבצעים של צה"ל התקשר אליו כתב ובישר לו שהייתה חציית קו עוד לפני שהוא עצמו ידע...  הצנזורה לדברי קרניאלי פועלת עדיין על בסיס תקנות לשעת חירום, הדברים לא מתאימים לרוח התקופה ולא למדינה ליברלית כפי שישראל כיום. קרניאלי ציין שלמרות שתקנות שעת חירום עדיין קיימות היום בישראל הגישה השתנתה- התקנות שחוקקו בשעתו אינן מתאימות לעידן של היום שבו כל בעל טלפון סלולארי הופך למעין עיתונאי.

"דובר צהל עשה טעות שלא הרשה לכתבים צבאיים להיכנס לעזה, יתכן שהדברים היו נראים אחרת, לעומת זאת ראינו פתיחות שהפתיעה את כולם במלחמת לבנון השנייה- מה שהפתיע את כולנו והציג הנזק של אי ציוות תקשורת למבצע צבאי לדעת רון כתרי תא"ל במי"ל ודובר צהל לשעבר, גדול מהתועלת." כיום הדברים שונים לגמרי בזכות הטכנולוגיה והמדיה לטוב או לרע."
 
"מה הלקוחות שלכם יודעים על המגזר החרדי ואיך אתם יכולים להרשות לעצמכם לא להכיר את המגזר הזה?"
שאלה שושנה חן עיתונאית ידיעות אחרונות במסגרת הרצאתה על תרבות ותקשורת בעולם החרדי .
"התפיסה של העולם החילוני את העולם החרדי שבוייה בפטרנליזם. כמי שמכירה היטב את העולם החרדי אני מצביעה על כך שהמגזר העסקי החילוני לא מודע לפוטנציאל העצום הטמון במגזר זה – אגבה את דברי בממצאים מספריים: מדובר באוכלוסייה של כ-800,000 חרדים עם קצב גידול אוכלוסין של 6% (לעומת 1.3 באוכלוסייה החילונית), שיעור מספר הילדים בערים החרדיות החדשות הינו 60%." נתון נוסף מעניין הוא ש-61% מהקניות במגזר החרדי מתבצעות על ידי הנשים. המגזר העסקי לא יכול להתעלם מכוח הקניה העצום המגולם במגזר זה".
 
שושנה חן ממליצה, מה צריך ללמוד יועץ תקשורת על העולם החרדי כדי לתת שרות טוב ללקוחותיו?
·        ללמוד את האישה החרדית - מיהם משפיעי דעת הקהל שלה.
·        ללמוד את הילד החרדי, מה רצונותיו, מה אורחות הקנייה שלו.
·        שושנה מציעה לרדת לשטח כדי להכיר טוב יותר את הקהל החרדי.
·        ללמוד מהרחוב החרדי את השקט והעוצמה.
·        לנסות לדבר עם נשים משפיעות במגזר.

 
"המוטו שלי מה שכואב לך, כואב לאחרים"...כל השנים הסבירו לי למה אני לא יכול לשלם חשבון טלפון נמוך יותר ממאות ואף יותר מאלף שקלים והנה היום קורים דברים, היום אני לא מקשיב כשאומרים לי אתה לא צודק..." אומר אומר אבי כץ מנכ"ל ובעלים של "קופיקס, בפאנל שדן בצרכן החדש ובתמורות בתחום הצרכני שחלו בעקבות המחאה החברתית הפאנל התמקד בנושא תקשורת במהפכה הצרכנית - "הכח חוזר ללקוח" השתתפו שושנה חן כתבת הצרכנות של ידיעות אחרונות אשר הנחתה את הפאנל וכן השתתפו: אבי כץ - מנכ"ל ובעלים של קופיקס, יניב לוי - דובר ההסתדרות, ינון הראל - הראל מורדי, יחסי ציבור של גולן טלקום, לי-אור אברבך, עורך מגזין "פירמה" ועיתונאי גלובס.

ינון הראל: "התפיסה של גולן טלקום ושל קופיקס – שקיפות! להסתכל בעיניים ולא להיות שבוי בתפיסות הישנות, אם חשבנו שהציבור היה פראייר, חשוב להגיד את זה בצורה ישירה, אותנטית ובגובה העיניים".
לי-אור אברבך (פירמה, גלובס) טוען שלא רואה מהפכה צרכנית, ושואל בציניות "מה קרה מאז מהפכת הקוטג' האם אנחנו באמת משלמים פחות? אולי רק פחות על קפה במקרים מסוימים..."
אבי כץ מנכ"ל קופיקס מתנגד לאמירה זו, "נכון שתנובה עוד לא הורידה מחירים אבל עכשיו כואב יותר לצרכן...ואם כבר כואב...השינוי יבוא בעקבות זה... פה המהפכה!"
 
עוד ביומו הראשון של הכנס, סקירת תקשורת בנושא משברים בתקשורת, על ידי מני אברהמי, סמנכ"ל "יפעת", בהם תוארו המשברים של אי.די.בי, ניצב ארביב והרב פינטו ועוד.
בסיומו של יום מעניין זה, הרצאתה המרתקת של איילת גרדמן, "קשרים קשרים...סוד ההצלחה של המצליחנים."
במסגרתה אמרה איילת גרדמן:"לא משנה מה אתה יודע משנה יותר את מי אתה מכיר".  
 
יומו השני של הכנס ניפתח בהרצאתו של אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה חברת החשמל, "כמה קר שם בחוץ - חשמל בתנאי קיצון" תיאור ההתמודדות של הנהלת חברת החשמל עם המשבר התקשורתי בסופה שפקדה אותנו לא מכבר.
״העבודה בסערה של דצמבר 2014, היא עבודה של 360 מעלות ומתנהלת בו זמנית מול כל הגורמים: החל מלקוחות, דרך גולשים, עיתונאים, ראשי רשויות, עובדי החברה,  וכיו"ב מעבר לכך, סיפורי העובדים סייעו לשמור על תדמית חיובית במהלך המשבר. בדיוק כמו שלקוח מנותק שעולה לשידור מצליח להעביר את המסר דרך הסיפור האנושי, כך גם העובדים של חברת החשמל שעבדו 24/7 במזג האוויר הקיצוני. פנינו לציבור באמצעות פרסונליזציה של חברת החשמל. שמנו פנים וסיפורים אנושיים מהשטח בקדמת הסיקור התקשורתי, וכך למעשה הפכנו משבר להזדמנות".
 
פאנל בנושא איסור פרסום - "כולם כבר יודעים... בין משפט לתקשורת" בהנחייתו של משה דיין, מרצה ויועץ תקשורת הישתתפו  השופט המחוזי בדימוס שלי טימן, ששי גז עו"ד פליליסט, בן ציון ציטרין עיתונאי מנכ"ל ובעלים של משרד "ציטרין גרופ" ויותם וירז'נסקי אורלנד, עו"ד מומחה לדיני אינטרנט, קניין רוחני ולשון הרע.
שלי טימן השופט המחוזי בדימוס: "אני חושב באמת ובתמים, בעניין "קצבנו" וגם בעניין איל גולן ובעניינים אחרים, אדם שמקבל על עצמו תפקיד ציבורי מקבל כיבודים או פרסום שבונה אותו, מחזיק יועץ תקשורת שמקדם את ענייניו – צריך להיזהר כפל כפליים בכל מה שהוא עושה. הוא חייב לשים עליו חגורת בטיחות לעצור באור אדום... וכן גם "חגורת צניעות"... מגיע לו ששמו יושמץ הרבה יותר, הציבור מעריץ אנשים כאלה ולכן העיתונאים צריכים לשים רף גבוה יותר לאותם האנשים משום שהם מהווים דוגמא.
יחסי הציבור שעושה המשטרה מכוערים (מסיבות העיתונאים וכד'), ויותר גרוע, הצילומים והמעצרים המתוקשרים כמו אלה של מרגול או לחיאני – היו דבר מכוער ומיותר."

בן ציון ציטרין: "אני בעד פרסום מכל מחיר, כי בעצם תוך דקה כולם יודעים, ואז מתחילים להעלות פוסטים ואי אפשר לעצור את השמועה. איסור הפרסום רק מעצים את הסיפור (דוגמת איל גולן או מנור גינדי הקבלן המסתורי עם כל הקטע שצולם בידיעות כשפניו מוסתרים וידיו אזוקות וכולם חיכו לדעת מיהו הקבלן המואשם...)"
עו"ד ששי גז מומחה בתחום הפלילי: "את העיתונות לא מעניין בסופו של דבר שאתה יוצא זכאי. נסו בתור עורכי דין לפרסם זיכוי של אדם – זה לא מעניין אף אחד, העיתונות מחפשת דם... ולכן בתקופה כזו שכל כך ממהרים לתלות אנשים אני חושב שכן צריך להציב גבולות."טוב שם טוב משמן טוב"  - וכאשר האדם הראשון יישב בבית סוהר על הדלפה הדברים ייראו אחרת.
אייל גולן נחקר לשווא, חומר החקירה לא היה שווה חקירה פלילית שהרי הבנות עצמן אמרו שהן רימו בגיל, איל גולן לא נחקר חקירה פלילית והפרשה מעולם לא הייתה מסוקרת אלמלא היה נחקר. עדיין יש מקום לאיסור פרסום שכן אלמלא כך כל תלונה הייתה מחסלת את שמם של אישי ציבור כאשר לא ביצעו כל עבירה פלילית."
 

 
ד"ר תמר להב וד"ר אסנת כהן רוט, מאוניברסיטת אריאל, העבירו הרצאה בנושא רלוונטי בעידן התקשורת של היום "היחצ"ן, העיתונאי והבלוגר-יחסים משתנים בעידן הדיגיטלי".
ד"ר תמר להב הציגה נקודות וממצאים של המחקר בין היתר אודות אופי היחסים שבין העוסקים ביחסי ציבור לבין העיתונאים: "היחסים בין עיתונאים לבלוגרים בעלי היבט של סכסוך בעיקר עקב החפיפה בין התחומים שבהם הם פועלים. בלוגים מהווים איום על העיתונות בשל יכולתם לחשוף נקודות תורפה של שומרי הסף ולערער את סמכותם."
ד"ר אסנת רוט כהן, טוענת " הבלוגר נתפס לרוב כ"אמא משועממת בחופשת לידה אשר מחפשת השלמת הכנסה" – לרוב בלוגר יכניס אייטם בסטנדרט נמוך יותר מאשר אייטם שיכנס ע"י עיתונאי לעיתון או לחדשות.
מה בלוגר חושב על עיתונאי ? לפי המחקר בלוגר רואה עיתונאים כמיושנים, תופסים את עצמם כחשובים יותר (הבלוגרים מסרבים להצטרף לסיורי עיתונאים קלאסיים)."

רונן צור, בעלים ומנכ"ל של משרד "צור תקשורת", בדיון "להרכיב את הפאזל מחדש-תקשורת משברית",
שאל את חברי הפאנל:"לו הייתם יועצי תקשורת של המועמדים לנשיאות, מה הייתם מייעצים ללקוחות שלכם?" 
ניצן חן,
מנכ"ל לע"מ, נתבקש לייעץ לסילבן שלום: "הייתי מייעץ לסילבן לשמור על עמימות עד הרגע האחרון, סילבן דמות שוברת מחנות לכן יש לו סיכוי טוב. גם הייתי שולח מסרים מרגיעים ל"בלפור" משהו כמו על תכניות לצאת לגמלאות לאחר הנשיאות (בטח לא על כוונה למנף את תפקיד הנשיא למשרת ראש ממשלה)..."
יגאל בן זיקרי- סמנכ"ל תקשורת תאגידית, נמל אשדוד - נתבקש לייעץ לרובי ריבלין: "הייתי מייעץ לו: עלה לתקשורת, אוהבים אותך, דבר גם ברמה של פה לאוזן וגם בקשר עם ראש הממשלה וכן, הייתי מעלה אותו לתקשורת בכל הזדמנות."

אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, חברת החשמל – נתבקש לייעץ לבנימין (פואד) בן אליעזר: "פואד לא מייצר קנאה אלא להיפך ולכן אין רצון להילחם בו, לדעתי "ארץ נהדרת" גורמת לו בהפוך על הפוך  דווקא לדברים טובים. הוא לא רע לראש הממשלה (עבדו טוב ביחד בעבר) ואיני בטוח שאנשי ימין קיצוני לא יצביע בעדו."
ניר חפץ, יועץ אסטרטגי ואיש תקשורת בכיר – נתבקש לייעץ לדן שכטמן:  "כיוון שלתקשורת ולציבור אין שום השפעה בבחירת הנשיא (הנשיא נבחר ע"י הכנסת בסופו של דבר ובאופן חשאי), אומר לו כלקוח: חסוך את הריטיינר שלי (שאינו זול), לך לאנשים החשובים- בנט, לפיד וכד' ותסגור מולם. אם המטרה שלך אמתית, תצליח להשיג תמיכה של הגורמים החשובים בכנסת."
כאשר נתבקשו על ידי הקהל לייעץ לדליה דורנר נשיאת מועצת העיתונות ושופטת בית המשפט העליון בדימוס, ענה מי מהמשתתפים בבדיחות הדעת: "לא בטוח, אולי הייתי מייעץ לה להסיר מועמדות..."
 
פרופ' יחיאל לימור וד"ר ברוך לשם, מכותבי הספר, "יחסי ציבור אסטרטגיה וטקטיקה", מציגים
"רשימת מכולת" -  מהם הכישורים הדרושים לאיש יחסי ציבור:
  • יכולת איסוף מידע - כמו עיתונאי
  • היכולת להבחין בין עיקר לטפל - כמו עורך
  • כישורים לניסוח מסרים - כמו קופירייטר
  • יכולת שיווק - כמו איש מכירות
  • יכולת להבין את הלקוח - כמו פסיכולוג
  • יכולת טכנולוגית - כמו איש היי-טק
  • יכולת להבין את הקהל- כמו סוציולוג
  • יכולת לארגן אירועים- כמו אמרגן
  • יכולת לחזות את העתיד - כמו אסטרולוג
  • יכולת לחזות סופות וסערות ומשברים תקשורתיים - כמו חזאי
  • ואוזן רגישה - כמו רכלנית (או רכלן כפי שתוקן ע"י הנשים שבקהל)
הקינוח לכנס הוגש למשתתפים במסגרת שבת תרבות על ידי עיתונאית המשטרה והפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף, שריתקה  בסיפורים מאחורי הקלעים של משטרת וארגוני הפשיעה בישראל בין היתר על פרשת ניצב ארביב, ניסו שחם, הרב פינטו, אייל גולן ואחרים וסיימה בסיפור אישי מרגש המתאר כיצד הונו אותה... 
                          
לפרטים ניתן לפנות לדובר האיגוד
איתן הרשקו, טל נייד. 054-4644661, אביבה שורץ טל. 052-3244769
.


 
תמונות מהכנס:
 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...


מאמרים וטיפים ביחסי ציבור

טיפול במשבר אינו תפקידו של הדובר

חלק מדוברי עמותות והמגזר השלישי שהתכנסה היום בירושלים בנושא "דילמת הדובר באירועי משבר", לא אהבו את דבריי כי טיפול במשבר רחב הרבה יותר מכתפיו ומתפקידו של הדובר.
 

לחצו לכל המאמרים וטיפים בנושא יחסי ציבור
 

         
                
יחסי ציבור
יחסי ציבור דרושים
יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור ודוברות
יחסי ציבור אמנים
יחסי ציבור מוזיקה

יחסי ציבור לעסקים קטנים
יחסי ציבור לעורכי דין
יחסי ציבור אופנה
יחסי ציבור לימודים

 
משרד יחסי ציבור
משרד יחסי ציבור רני רהב
משרד יחסי ציבור בחיפה
משרד יחסי ציבור באר שבע
משרד יחסי ציבור ירושלים
משרד יחסי ציבור דרושים
משרד יחסי ציבור אופנה

משרד יחסי ציבור תל אביב

 
משרדי יחסי ציבור
משרדי יחסי ציבור דרושים
משרדי יחסי ציבור בירושלים
משרדי יחסי ציבור מובילים
משרדי יחסי ציבור בחיפה
משרדי יחסי ציבור בדרום
משרדי יחסי ציבור בתל אביב

 
יח"צ
יחצנית
יח"צ אופנה
יח"צ דרושים
יח"צ אמנים

דובר
דוברות
דוברות ויחסי ציבור
ייעוץ תקשורתי

 
 
 
מפת האתר        
בניית אתר נטו מדיה